Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKillian, C. Rodney; Warrick, Catherine M.
TitelSteps to Abstract Reasoning: An Interdisciplinary Program for Cognitive Development.
QuelleIn: Alternative Higher Education: The Journal of Nontraditional Studies, 4 (1980) 3, S.189-200Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Critical Thinking; Curriculum Design; Higher Education; Interdisciplinary Approach; Learning Processes; Liberal Arts; Models; Undergraduate Study
AbstractA learning cycle approach to undergraduate instruction implemented in a variety of subjects at Metropolitan State College in Denver is described. An experimental group demonstrated significant gains in critical thinking and cognitive skill development as well as improved retention using a framework based on Piaget's stages of cognitive development. (JMF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: