Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchofield, Janet Ward
TitelThe Impact of Positively Structured Contact on Intergroup Behavior: Does It Last under Adverse Conditions?
QuelleIn: Social Psychology Quarterly, 42 (1979) 3, S.280-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Students; Dining Facilities; Grade 7; Grade 8; Junior High Schools; Longitudinal Studies; Proximity; Racial Relations; School Desegregation; Technical Reports; White Students
AbstractInterracial interaction patterns were observed in a school whose sixth and seventh grades came close to meeting Allport's conditions conducive to improved intergroup relations. As predicted, compared to students who entered the school's eighth grade the previous year from largely segregated schools, these students interacted more across racial lines. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: