Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLevin, Joel R.; und weitere
TitelPictures, Imagery, and Children's Recall of Central versus Peripheral Sentence Information.
QuelleIn: Educational Communication and Technology: A Journal of Theory, Research, and Development, 27 (1979) 2, S.89-95Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Cognitive Processes; Elementary Education; Recognition (Psychology); Retention (Psychology); Story Reading; Visual Stimuli
AbstractIn this study of second and fifth graders, story relevant pictures and subject generated images were presented to determine the kind of story information likely to be enhanced by real and imagined pictures. Results indicate that central and peripheral information was facilitated by visual illustrations, primarily the former. (JEG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: