Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTapasak, Renee C.; und weitere
TitelEffects of Extraversion, Anxiety, and Sex on Children's Verbal Fluency and Coding Task Performance.
QuelleIn: Journal of Psychology, 100 (1978), S.49-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnxiety; Arousal Patterns; Children; Correlation; Elementary Secondary Education; Individual Characteristics; Nonverbal Tests; Performance; Performance Factors; Personality; Response Style (Tests)
AbstractFinds that extraverted children did better than introverted children on both a nonverbal coding task and simple and complex verbal fluency tasks. Notes that anxiety influenced girls' performances on the more complex verbal fluency task, but did not alter boys' performances. Compares these findings to those of similar studies of adults. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: