Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRicker, Kenneth S.
TitelBut Can They Read It? A Look at Readability Formulas
Quelle(1978)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary School Science; Elementary Secondary Education; Instructional Materials; Readability; Reading Comprehension; Reading Level; Science Education; Secondary School Science
AbstractExamines six science books in reference to their reading levels as determined by the Fry, SMOG, and Fog formulas. A disparity in calculated values is noted and explained to be the result of the use of different comprehension levels by the formulas. Suggestions concerning the selection of science reading materials for the classroom are provided. (CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: