Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCun, Aijuan
TitelDigital Literacy Practices and Identities of Two Children with Refugee Backgrounds
QuelleIn: Bilingual Research Journal, 45 (2022) 2, S.205-221 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Cun, Aijuan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1523-5882
DOI10.1080/15235882.2022.2105442
SchlagwörterDigital Literacy; Refugees; Children; Video Games; Television; Bilingualism; Foreign Countries; Influence of Technology; Videoconferencing; Burma
AbstractThis study explores the digital literacy practices and identities of two children with refugee backgrounds. The study draws upon theoretical perspectives on multiliteracies, digital literacy practices, and identities. The data sources included field notes taken during home visits, audio recordings of conversations, and artifacts made by the participants. The findings showed that both children described their digital literacy practices, such as playing video games and watching cartoons, and that what the participants learned through their digital literacy practices helped them explore their multiple identities. The implications highlight the importance of valuing children's digital literacy practices and facilitating their bilingual development. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: