Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRomney, Alexander C.; Soderberg, Andrew T.; Okhuysen, Gerardo A.
TitelSeeing through the FOG: A Classroom Exercise Illustrating the Challenges of Sharing Information as Facts, Opinions, and Guesses in Teams
QuelleIn: Management Teaching Review, 7 (2022) 4, S.310-327 (18 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Romney, Alexander C.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2379-2981
DOI10.1177/23792981211042831
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Information Dissemination; Teamwork; Group Dynamics; Experiential Learning; Conflict; Status; Power Structure; Leadership; Learning Activities; College Students; Group Discussion
AbstractInformation sharing is a critical aspect of effective team functioning. However, it can be challenging to discern whether the information communicated is fact, opinion, or someone's best guess (FOG) due to the varied understandings, assumptions, and interests team members bring to any collaboration. In this article, we introduce a role-play exercise that helps participants better understand the complexities associated with information sharing in teams and how to sort through the FOG associated with information exchanges. Drawing upon research on motivated information processing, this exercise simulates the challenges of information sharing and assists teachers in demonstrating strategies to overcome them. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Management Teaching Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: