Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFelton, Mark; Levin, Daniel M.; De La Paz, Susan; Butler, Cameron
TitelScientific Argumentation and Responsive Teaching: Using Dialog to Teach Science in Three Middle-School Classrooms
QuelleIn: Science Education, 106 (2022) 6, S.1354-1374 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Felton, Mark)
ORCID (Levin, Daniel M.)
ORCID (De La Paz, Susan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
DOI10.1002/sce.21740
SchlagwörterPersuasive Discourse; Science Instruction; Teaching Methods; Dialogs (Language); Middle Schools
AbstractDespite broad consensus on the value of classroom dialog for promoting scientific argumentation, tensions have emerged in the literature regarding the degree to which teachers should guide the dialogic process (dialogic stance). We use the lens of responsive teaching to examine how one teacher adjusts his instruction to foster dialog in three middle-school science classrooms. Applying grounded theory to classroom dialogs and teacher interview data, we examine the dynamic interplay of the teacher's overarching goal and moment-to-moment pedagogical aims to understand shifts in his dialogic stance. Our findings illustrate the value of foregrounding responsiveness to students' disciplinary thinking when offering guidance to teachers about when and how to support students in peer-based argumentative dialog. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: