Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParekh, Gillian; Brown, Robert S.; Zheng, Samuel
TitelLearning Skills, System Equity, and Implicit Bias within Ontario, Canada
QuelleIn: Educational Policy, 35 (2021) 3, S.395-421 (27 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Parekh, Gillian)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-9048
DOI10.1177/0895904818813303
SchlagwörterForeign Countries; Study Habits; Student Evaluation; Student Characteristics; Teacher Attitudes; Equal Education; Institutional Characteristics; Elementary Secondary Education; Academic Achievement; Regression (Statistics); Test Bias; Canada
AbstractThe reporting of students' Learning Skills on the Ontario provincial report card provides educators and families with insight into students' work habits. However, the evaluation process is highly subjective. This study explores teachers' perceptions around student learning across demographic and institutional factors. This exploratory study is the first of its kind in Canada and draws data from the Toronto District School Board (TDSB), the nation's largest public board of education, serving approximately 246,000 students (2017-2018 data). Holding achievement as an independent variable, results indicate widespread differences in teachers' perceptions across student demographic identities and reveals significant implications on postsecondary access. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: