Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSaw, Guan; Chang, Chi-Ning; Chan, Hsun-Yu
TitelCross-Sectional and Longitudinal Disparities in STEM Career Aspirations at the Intersection of Gender, Race/Ethnicity, and Socioeconomic Status
QuelleIn: Educational Researcher, 47 (2018) 8, S.525-531 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Chan, Hsun-Yu)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-189X
DOI10.3102/0013189X18787818
SchlagwörterCase Studies; Longitudinal Studies; Occupational Aspiration; Socioeconomic Status; STEM Education; High School Students; National Surveys; Adolescents; Gender Differences; African American Students; Hispanic American Students; White Students; Asian American Students; Comparative Analysis; Ethnicity; Racial Differences; Ethnic Groups
AbstractAnalyzing the nationally representative High School Longitudinal Study of 2009 (HSLS:09), this study examined the cross-sectional and longitudinal disparities in STEM career aspirations at the intersection of gender, race/ethnicity, and socioeconomic status (SES). Results indicated that female, Black, Hispanic, and low SES students were less likely to show, maintain, and develop an interest in STEM careers during high school years. Compared with White boys from higher SES background, girls from all racial/ethnic and SES groups, as well as Black and Hispanic boys from lower SES groups, consistently had lower rates of interest, persistence, and developing an interest in STEM fields. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: