Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcLean, Doug
TitelAerodynamic Lift, Part 1: The Science
QuelleIn: Physics Teacher, 56 (2018) 8, S.516-520 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
SchlagwörterPhysics; Scientific Concepts; Misconceptions; Motion
AbstractEvery so often an article appears in the popular press pointing to the apparent confusion surrounding the topic of aerodynamic lift and alleging that even the "experts" don't fully understand it. This makes attention-grabbing copy, but it overstates the case. Actually, the science of lift is not in dispute. It is well understood in terms of a quantitative mathematical theory that is based on established laws of physics, produces accurate predictions, and has been agreed on by the science and engineering communities since the early 20th century. Confusion arises only in connection with explaining lift in qualitative terms. [For Part 2, see EJ1195082.] (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://aapt.scitation.org/journal/pte
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: