Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKendall, Catherine; Etheredge, Jessica; Moody, Dana; Cooper, Ashley
TitelGroup Projects with Millennials: The Question of Not Why…but How
QuelleIn: Journal of Learning in Higher Education, 10 (2014) 1, S.53-58 (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1936-346X
SchlagwörterGroup Activities; Cooperative Learning; Teamwork; Student Characteristics; Generational Differences; Cognitive Style; Learning Strategies; Group Dynamics; Group Behavior; Higher Education; Personality Traits; Fundamental Concepts; Change Strategies
AbstractThe ability to work in groups is fundamental to education and professional environments. Today's classrooms are predominately filled with Millennials who have been working in teams their whole lives. Millennials enjoy group work because it is perceived as more fun and gives them a sense of unity and collaboration; unfortunately, it also gives them a way to avoid risks (Alsop, 2008). So, how do characteristics and learning styles of Millennials affect group work? As educators generally stemming from the Baby Boomer and Gen X generations, many instructors are either unaware or misinformed on effective grouping strategies for Millennials. This paper explores the fundamentals differences of Millennials and how they translate into strategies for successful group work. (As Provided).
AnmerkungenJW Press. P.O. Box 49, Martin, TN 38237. Tel: 731-587-4010; Fax: 731-588-0701; Web site: http://JWPress.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Learning in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: