Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConway, Brittney; Hammermeister, Jon; Briggs, Lynn; Young, Justin; Flynn, Courtney
TitelAn Alternative Path for Academic Success: Evaluating the Role of Mental Skills in an English Composition Course
QuelleIn: Journal of College Student Development, 57 (2016) 3, S.321-325 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5264
SchlagwörterAcademic Achievement; Success; Thinking Skills; English; Writing (Composition); College Freshmen; Freshman Composition; Study Skills; College Students; Learning Strategies; Questionnaires; Coping; Resilience (Psychology); Self Efficacy; Likert Scales; Athletes; Psychometrics; Statistical Analysis; Self Concept Measures; Self Esteem; Case Studies; Rosenberg Self Esteem Scale; Study Process Questionnaire
AbstractHigher levels of mental skill use and knowledge have been consistently associated with enhanced performances in athletic settings (e.g., Greenleaf, Gould & Dieffenbach, 2001; Hatzigeorgiadis, Zourbanos, Galanis, & Theodorakis, 2011; Weinberg, 2008). More specifically, exceptional athletic performances have been linked to the practice and application of mental skills such as goal-setting, imagery, self-talk, emotion control, activation, relaxation, automaticity, and positive thinking (Thomas, Murphy, & Hardy, 1999). Mental skills have also been shown to enhance psychological resilience, stress hardiness, and performance among members of the U.S. military (Adler et al., 2015). (As Provided).
AnmerkungenJohns Hopkins University Press. 2715 North Charles Street, Baltimore, MD 21218. Tel: 800-548-1784; Tel: 410-516-6987; Fax: 410-516-6968; e-mail: jlorder@jhupress.jhu.edu; Web site: http://www.press.jhu.edu/journals/subscribe.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: