Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBurnard, Pamela; Dragovic, Tatjana
TitelCollaborative Creativity in Instrumental Group Music Learning as a Site for Enhancing Pupil Wellbeing
QuelleIn: Cambridge Journal of Education, 45 (2015) 3, S.371-392 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-764X
DOI10.1080/0305764X.2014.934204
SchlagwörterForeign Countries; Music Education; Creativity; Cooperative Learning; Music Activities; Secondary School Students; Extracurricular Activities; Communities of Practice; Well Being; Social Theories; Semi Structured Interviews; Diaries; Student Empowerment; Decision Making; Musical Instruments; Role; Transformative Learning; Qualitative Research; Observation; Case Studies; Australia
AbstractThis study explores the nature of the elements that co-influence collaborative creativity in nd the intrinsic potential for enhancing pupil wellbeing as evidenced in a particular secondary-school (extra-curricular) group instrumental programme "Percussion 1." Wenger's Community of Practice (CoP) and Engestrom's Activity Theory (AT) provide an in-depth analytical framework for the analysis of 14 rehearsals, 13 semi-structured interviews and 41 teachers' and pupils' reflective diary entries. Findings support the intrinsic potential for enhancing pupil wellbeing by "empowering" them through supportive statements and decision-making, and "engaging" them through the embodiment of music learning. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cambridge Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: