Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChang, Ya-Chih; Laugeson, Elizabeth A.; Gantman, Alexander; Ellingsen, Ruth; Frankel, Fred; Dillon, Ashley R.
TitelPredicting Treatment Success in Social Skills Training for Adolescents with Autism Spectrum Disorders: The UCLA Program for the Education and Enrichment of Relational Skills
QuelleIn: Autism: The International Journal of Research and Practice, 18 (2014) 4, S.467-470 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-3613
DOI10.1177/1362361313478995
SchlagwörterAutism; Pervasive Developmental Disorders; Interpersonal Competence; Predictor Variables; Outcomes of Treatment; Middle School Students; High School Students; Intervention; Regression (Statistics); Individual Characteristics; California; Kaufman Brief Intelligence Test; Piers Harris Childrens Self Concept Scale; Social Skills Rating System; Vineland Adaptive Behavior Scales
AbstractThis study seeks to examine the predictors of positive social skills outcomes from the University of California, Los Angeles Program for the Education and Enrichment of Relational Skills, an evidence-based parent-assisted social skills program for high-functioning middle school and high school adolescents with autism spectrum disorders. The results revealed that adolescents with higher parent-reported baseline social skills and lower self-reported perceived social functioning demonstrated greater improvement in social skills following the intervention. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Autism: The International Journal of Research and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: