Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enXiong, Tong T.; Obiakor, Festus E.
TitelCultural Connections and Disconnections between Non-Hmong Principals and Hmong Parents
QuelleIn: Multicultural Perspectives, 15 (2013) 1, S.39-45 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0960
DOI10.1080/15210960.2013.754299
SchlagwörterHmong People; Qualitative Research; Principals; Professional Development; Cultural Awareness; Cultural Differences; Values; Parent Participation; Educational History; Cultural Context; English (Second Language); Second Language Learning; Culturally Relevant Education; Semi Structured Interviews; Administrator Attitudes; Wisconsin
AbstractThe purpose of the authors in this qualitative research is to explore cultural connections and disconnections between non-Hmong principals and Hmong parents. The results show that cultural disconnections occur because of the lack of culturally sensitive professional development for teachers and principals, and the lack of understanding of Hmong cultural values and beliefs, especially when it comes to parental involvement. (Contains 1 figure and 3 tables.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Multicultural Perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: