Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOzfidan, Burhan; Burlbaw, Lynn M.
TitelBenefits of Bilingual Education for Language-Minority Students: A Mixed-Method Approach
Paper prepared for the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Online, Apr 8-12, 2021).
Quelle(2021), (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBilingual Education Programs; Educational Benefits; Minority Group Students; Program Development; Teacher Attitudes; Second Language Learning; Second Language Instruction; Native Language; Foreign Countries; Curriculum Development; Barriers; Teacher Surveys; Kindergarten; Elementary School Teachers; Secondary School Teachers; Equal Education; Student Diversity; Language Minorities; Turkey
AbstractThe purpose of this study is to discuss the benefits of developing a bilingual education program and what this program can offer regarding concerns related to the lives of minority people in Turkey. Explanatory sequential mixed method was used for this study. The first phase of this study was a survey that measured the perspectives of educators regarding potential bilingual education curricula in Turkey. The second phase comprised a qualitative data collection process to expand on the findings of quantitative results. For quantitative data collection, 280 participants responded to the survey instrument. For qualitative data collection, 12 participants were interviewed. Both quantitative and qualitative data reflected the benefits of a bilingual education program. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: