Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFick, Sarah Jennings; Thacker, Emma Sowards
TitelChanges in Preservice Teachers' Planning Practices during Practice-Based Elementary Methods Courses
Quelle(2017), (27 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPreservice Teachers; Methods Courses; Elementary Education; Academic Standards; State Standards; Barriers; Student Attitudes; Science Instruction; Social Studies; Alignment (Education); Lesson Plans; Self Efficacy; Learner Engagement
AbstractAs standards in the United States change, many teachers are faced with negotiating multiple standards documents. This research examines how pre-service elementary teachers learn to plan for instruction using national standards documents (NGSS and C3 Framework, respectively) and the state content standards. This qualitative case study examines beginning teachers' learning about planning for instruction during their content methods courses. Data includes two interviews with each of six preservice teachers. Interviews with preservice teachers were coded and patterns and themes that emerged from the codes were described. Results indicate several challenges that preservice elementary teachers face when learning to plan for instruction. These findings contain lessons that can be applied to pre-service teacher education in practice-based methods courses. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: