Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKopatich, Ryan D.; Magliano, Joseph P.; Millis, Keith K.; Parker, Christopher P.; Ray, Melissa
TitelUnderstanding How Language-Specific and Domain-General Resources Support Comprehension
Quelle(2019), (51 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInferences; Reading Comprehension; Models; College Students; Reading Tests; Protocol Analysis; Language Processing; Correlation; Path Analysis; Reading Strategies; Prior Learning; Vocabulary; Short Term Memory; Psychology; Introductory Courses; Intelligence Tests; Scores; Illinois; Gates MacGinitie Reading Tests; Shipley Institute of Living Scale; Need for Cognition Scale
AbstractA large body of work has demonstrated that reader resources influence inference processes and comprehension, but few models of comprehension have accounted for such resources. The Direct and Mediational Inference model of comprehension (DIME) assumes that general inference processes mediate the effects of reader resources on general comprehension proficiency. The current study proposes an extension of DIME, the Inferential Mediation Model (IMM), to account for comprehension as it occurs while reading a particular text. College students were administered a battery of reader resource measures. In addition, they completed a think-aloud tool that measured comprehension and readers' inference processes while reading specific texts. A path analysis revealed that inference processes partially mediate the relationships between reader resources and comprehension performance. These results support the DIME and IMM, and suggest that inference processes that support mental model construction mediate the impact of reader resources on comprehension. [This paper was published in "Discourse Processes" v56 n7 p530-552 2019.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: