Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionIndiana University, Strategic National Arts Alumni Project
TitelAn Uneven Canvas: Inequalities in Artistic Training and Careers. Annual Report 2013
Quelle(2013), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlumni; Graduate Surveys; Art Education; College Graduates; Equal Education; Career Development; Barriers; Gender Bias; Racial Bias; Ethnic Groups; Socioeconomic Status; Social Bias; Liberal Arts; Disadvantaged Youth; Debt (Financial); Student Experience; Satisfaction; Student Characteristics; Parent Background; Educational Attainment; Social Networks; Artists; Income; Family Influence
AbstractThe Strategic National Arts Alumni Project (SNAAP) is an annual survey administered online to the arts alumni of participating institutions. Completion time for the survey is generally 20 to 30 minutes. The results described in this report are based on data collected from the 2011 and 2012 survey administrations. Based on data from over 65,000 arts alumni nationwide, findings from this report show that a postsecondary arts education affords some unique advantages for women, minorities, and disadvantaged students. However, significant gaps remain and inequalities persist related to school debt, racial diversity within artistic occupations, and disparities in earnings by gender. [For the 2012 report, "A Diverse Palette: What Arts Graduates Say about Their Education and Careers. Annual Report 2012," see ED539633.] (ERIC).
AnmerkungenStrategic National Arts Alumni Project. Indiana University Center for Postsecondary Research, 1900 East Tenth Street Suite 419, Bloomington, IN 47406. Tel: 812-856-5824; Fax: 812-856-5150; Web site: http://snaap.iub.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: