Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSnow, Erica L.
InstitutionInternational Educational Data Mining Society
TitelDynamic User Modeling within a Game-Based ITS
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (EDM) (8th, Madrid, Spain, Jun 26-29, 2015).
Quelle(2015), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIntelligent Tutoring Systems; Models; Individualized Instruction; Needs Assessment; Computer System Design; Feedback (Response); Statistical Data; Data Processing; Data Analysis; High School Students; Reading Comprehension; Reading Improvement; Help Seeking; Educational Games; Game Theory
AbstractIntelligent tutoring systems are adaptive learning environments designed to support individualized instruction. The adaptation embedded within these systems is often guided by user models that represent one or more aspects of students' domain knowledge, actions, or performance. The proposed project focuses on the development and testing of user models within the iSTART-2 intelligent tutoring system, which will be informed by dynamic methodologies and data mining techniques. My previous work has used post hoc dynamic methodologies to quantify optimal and in-optimal learning behaviors within the game-based system, iSTART-2. I plan to build upon this work by conducting dynamical analyses in real-time to inform the user models embedded within iSTART-2. I am seeking advice and feedback on the statistical methods and feature selection that should included within the new dynamic user model. The implications of this approach for both iSTART-2 and the EDM field are discussed. [For complete proceedings, see ED560503.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Educational Data Mining Society. e-mail: admin@educationaldatamining.org; Web site: http://www.educationaldatamining.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: