Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGross, Jacob P. K.; Torres, Vasti
InstitutionUniversity of Southern California, Center for Enrollment Research, Policy, and Practice
TitelCompeting Risks or Different Pathways? An Event History Analysis of the Relationship between Financial Aid and Educational Outcomes for Latinos
Quelle(2010), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStudent Financial Aid; Outcomes of Education; Risk; Models; Enrollment; College Students; Hispanic American Students; Academic Achievement; Student Financial Aid Officers; Stopouts; Higher Education; Indiana
AbstractUsing a competing risks event history model this study explores the effects of differentiated forms of financial aid on the postsecondary enrollment patterns of Latino college students in Indiana. Much of the prior research on financial aid has employed cross-sectional methods, which assume that the effects of aid do not vary across time. This assumption does not match current practices and those required more nuanced techniques to consider the influence of financial aid. Knowing more about the relationships between timing of aid and academic success among Latinos has practical implications for enrollment managers and campus financial aid practitioners who can use these findings to more effectively distribute scarce resources to students. (Contains 3 figures and 8 tables.) (ERIC).
AnmerkungenCenter for Enrollment Research, Policy, and Practice. Rossier School of Education University of Southern California, 3470 Trousdale Parkway, Waite Phillips Hall 302, Los Angeles, CA 90089. Tel: 213- 740-7401; e-mail: cerpp@usc.edu; Web site: http://www.usc.edu/programs/cerpp
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: