Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPfeiffer, Jay; Klein, Steven; Levesque, Karen
InstitutionMPR Associates, Inc.
TitelLeveraging ARRA Funding for Developing Comprehensive State Longitudinal Data Systems
Quelle(2009), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterInformation Systems; Education Work Relationship; Secondary Education; Postsecondary Education; Federal Legislation; Educational Finance; Longitudinal Studies; State Programs; Educational Policy; Data Analysis; Information Technology; Computer Uses in Education; Federal Aid; Proposal Writing; Program Proposals; Grantsmanship; Guidelines; Databases; Database Design; Educational Testing; Dropout Rate; Graduation Rate; Program Administration; Employment; Advanced Placement Examinations (CEEB); Preliminary Scholastic Aptitude Test; SAT (College Admission Test)
AbstractThe American Recovery and Reinvestment Act (ARRA) provides several funding opportunities that can assist states in designing, developing, and implementing statewide education longitudinal data systems. These new and enhanced information systems will enable states to track student progress within and across the secondary and postsecondary education sectors and to link individuals' educational investments with their employment and other post-program outcomes. This brief offers a vision of what these state systems can offer and a set of promising projects that states may wish to consider in responding to ARRA funding opportunities and setting priorities for developing the state longitudinal data systems. (Contains 3 footnotes.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: