Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSert, Olcay
TitelA Proposal for a CA-Integrated English Language Teacher Education Program in Turkey
Quelle12 (2010) 3, S.62-97 (39 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1738-1460
SchlagwörterTeacher Education; Teacher Education Programs; Metalinguistics; Foreign Countries; Language Teachers; Reflective Teaching; English (Second Language); Second Language Instruction; Teacher Evaluation; Applied Linguistics; Discourse Analysis; Turkey
AbstractThis study proposes a comprehensive framework for a Conversation Analysis (CA) informed English language teacher education program in Turkey. By reviewing recent studies in CA, Critical Reflective Practice, Teacher Language Awareness and language teacher education in general; the author calls for a more effective language teacher education program and presents an applicable framework that aims to solve current problems in English language teacher education in Turkey. Five appendixes present: (1) Foreign Language Teacher Education Program in Turkey; (2) The credit/hour ratios of the major components of ELT curriculum; (3) The SETT grid; (4) Seedhouse's-informed teacher education framework; and (5) CA transcription conventions. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: