Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED)
TitelData Stewardship: Managing Personally Identifiable Information in Electronic Student Education Records. SLDS Technical Brief 2. NCES 2011-602
Quelle(2010), (19 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStudent Records; Confidentiality; Federal Legislation; Administrators; Evaluation; Academic Achievement; Governance; Statistics; United States
AbstractThe growth of electronic student data in America's education system has focused attention on the ways these data are collected, processed, stored, and used. The use of records in Statewide Longitudinal Data Systems to follow the progress of individual students over time requires maintaining student education records that include information that identifies individual students. The sensitivity of some of the personally identifiable information in student records increases the level of concern over these data. Administrators and data managers can help ensure the protection of personally identifiable information in the student records they maintain by developing and implementing a privacy and data protection program. The principles embodied in the Fair Information Practices adopted in the United States by the Federal Chief Information Officers Council and the Department of Homeland Security, coupled with the Family Educational Rights and Privacy Act (FERPA) and related regulations, provide a foundation for such a program. This paper discusses the processes involved in managing a sound privacy and data protection program for student education records. (Contains 19 footnotes.) [For Technical Brief 1, "Basic Concepts and Definitions for Privacy and Confidentiality in Student Education Records", see ED513101.] (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Education Statistics. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://nces.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: