Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcGuinn, Patrick
InstitutionThomas B. Fordham Institute
TitelE Pluribus Unum in Education? Governance Models for National Standards and Assessments: Looking beyond the World of K-12 Schooling
Quelle(2010), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary Secondary Education; National Standards; Governance; Observation; Models; Case Studies; Government School Relationship; Legislation; New Jersey; New York; South Dakota; United States
AbstractThe attempt to create common standards and assessments in education obliges individuals to revisit some longstanding debates about the capacity of the American intergovernmental system to adapt to new policy demands. Some observers remain skeptical that states have the political will or administrative capacity to develop and adopt higher policy standards on their own--particularly for their most disadvantaged and least politically powerful members--absent federal money/mandates/leadership driving the effort. Are there examples from outside of K-12 education of successful multi-state efforts to create common standards? What lessons can be gleaned from existing interstate ventures? This paper seeks to broaden the discussion around "common" standards and assessments in K-12 education by analyzing the long-term governance challenges such efforts pose and by identifying models whereby common standards and assessments have been created in other policy sectors. Education Compacts and Agencies (As of 2003) is appended. (Contains 34 footnotes and 1 table.) (ERIC).
AnmerkungenThomas B. Fordham Foundation & Institute. 1701 K Street NW Suite 1000, Washington, DC 20006. Tel: 202-223-5452; Fax: 202-223-9226; e-mail: backtalk@edexcellence.net; Web site: http://www.fordhaminstitute.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: