Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTao, Baiqiang
TitelIdentifying and Combating Sexism in EFL Textbooks--With a Case Study into China
Quelle(2008), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTextbooks; Foreign Countries; Sex Fairness; Censorship; Gender Bias; Textbook Content; English (Second Language); Second Language Instruction; High Schools; High School Students; Case Studies; Textbook Bias; Textbook Preparation; Sex Role; China
AbstractThis paper explores methodologies of identifying and combating sexism in EFL (English as a Foreign Language) textbooks. The writer of this paper has found out there exists sexism or gender inequality in the Chinese high school EFL textbooks. The writer hopes that future EFL curriculum designers, EFL textbook writers, textbook censors in textbook censorship states, and evaluation panel members accumulate gender equality awareness in both substantive contents and linguistic forms and make every effort to minimize or avoid sex bias in EFL textbooks. In light of a review upon works in related fields, this paper discusses how to identify sexism in EFL textbooks with a case study into the EFL textbooks for China's senior high school students and hereafter recommends feasible strategies combating sexism in FFL textbooks. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: