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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Education delivery systems have evolved from content delivery mechanisms to collaborative environments. The next step in this evolution is to provide greater support for asynchronous learners, those that progress through course material with little or no support from the instructional team. The integration of Web technologies with artificial intelligence techniques and multi-agent environments provides an architecture that supports the development of asynchronous-based systems. Autonomous agents are capable of providing ease of use and guidance through the introduction of natural language interfaces, knowledge processing, inferential reasoning, and interactive wizards. This paper describes an architecture for Internet-based education delivery systems that provide asynchronous learner support and facilitated interactions. This architecture makes use of a distributed and mobile, multi-agent system, using artificial intelligence techniques. (Author)
Anmerkungen
Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), P.O. Box 3728, Norfolk, VA 23514. Tel: 757-623-7588; e-mail: info@aace.org; Web site: http://www.aace.org/DL/.
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Standortunabhängige Dienste
Rochefort, Stephen: An Agent Architecture for Asynchronous Learning. 2002.
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