Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLongley, Charles
InstitutionLaw School Admission Council, Newtown, PA.
TitelWho Gets the App? Explaining Law School Application Volume, 1993 to 1996. LSAC Research Report Series.
[Report No.: LSAC-RR-97-03
Quelle(1998), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Admission (School); College Applicants; Higher Education; Institutional Characteristics; Law Schools; Law Students; Prediction; Private Colleges; Public Colleges; Regression (Statistics); Tuition
AbstractIn recent years there has been a steady decline in the number of applications filed for full-time admission to American Bar Association-approved law schools. This study sought to determine what explains interinstitutional variation in application volume for the years 1993 to 1996. Using multivariate regression analysis, the study tested a predictive model that incorporates three institutional characteristics (reputation, tuition, and the starting salaries of graduates). The mode was tested for classes entering law school in the fall of 1993, 1994, 1995, and 1996, with numbers of law schools between 169 in 1994 and 1994 to as high as 176 for 1993. Findings show that more than 70% of the variation in volume can be explained. Differences between public and private law schools are reported. The paper concludes with recommendations for increasing application volume. An appendix contains three tables of detailed study data. (Contains 11 tables and 21 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: