Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEisenberg, Michael B.; Johnson, Doug
InstitutionERIC Clearinghouse on Information and Technology, Syracuse, NY.
TitelLearning and Teaching Information Technology--Computer Skills in Context. ERIC Digest.
Quelle(2002), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Uses in Education; Curriculum Development; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Information Literacy; Information Skills; Instructional Design; Instructional Development; Problem Solving; Technology Integration
AbstractThis digest describes an integrated approach to teaching computer skills in K-12 schools. The introductory section discusses the importance of integrating information skills into the curriculum. "Technology Skills for Information Problem Solving: A Curriculum Based on the Big6 Skills Approach" (Michael B. Eisenberg, Doug Johnson, and Robert E. Berkowitz), a curriculum guide, lists specific technology skills in the following areas: (1) task definition; (2) information seeking strategies; (3) location and access; (4) use of information; (5) synthesis; and (6) evaluation. A sidebar summarizes the Big6 skills approach to information problem solving. (Contains 52 references and suggested readings.) (MES)
AnmerkungenERIC Clearinghouse on Information & Technology, Syracuse University, 621 Skytop Rd., Suite 160, Syracuse, NY 13244-5290. Tel: 315-443-3640; Tel: 800-464-9107 (Toll Free); Fax: 315-443-5448; e-mail: eric@ericit.org; Web site: http://www.ericit.org. For full text: http://www.ericit.org/digests/EDO-IR-2002-04.shtml.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: