Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNunez, Jean Ann; Karr-Kidwell, PJ
TitelAcademic Benefits of Transitional Bilingual Education: A Literary Review, Staff Development, and Guidebook for Elementary Administrators and Educators.
Quelle(2000), (115 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Bilingual Education Programs; Bilingual Students; Educational History; Elementary Education; Elementary School Teachers; English (Second Language); Faculty Development; Immersion Programs; Inservice Teacher Education; Language Proficiency; Limited English Speaking; Student Evaluation
AbstractThis paper provides a literature review, staff development information, and a guidebook for elementary administrators and educators that explains the academic benefits of Transitional Bilingual Education (TBE) for prekindergarten through fifth grade students. TBE allows limited English speaking students to learn a second language while being taught in their first language. The first section review related literature, discussing bilingual education versus English immersion; TBE; language proficiency assessment of limited English proficiency (LEP) students; academic assessment of LEP students; and administrative support for the bilingual program. The second section focuses on the need to establish guidelines to which bilingual education staff will adhere. The third section concludes that the effectiveness of TBE programs ultimately comes with the success of the students. This requires qualified, trained teachers and support staff. An appendix, which comprises the bulk of this document, presents information on TBE training programs. (Contains 70 references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: