Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWalker, Sam
InstitutionDundalk Community Coll., Baltimore, MD.
TitelWorld Geography. The Port of Baltimore Workplace Skills Development Project.
Quelle(1994), (68 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Basic Education; Adult Literacy; Cross Cultural Training; Functional Literacy; Global Education; International Trade; Literacy Education; Reading Skills; Skill Development; Workplace Literacy; World Geography; Maryland (Baltimore)
AbstractThis set of learning modules was developed during a project to deliver workplace literacy instruction to individuals employed in the more than 50 businesses related to the activities of the Port of Baltimore. It is intended to accomplish the following objectives: familiarize students with basic concepts of geography; give students knowledge of geographic techniques, basic cartographic techniques and analysis, information about world trade and transport, knowledge of ongoing issues in world geography, and a concept of regional and cultural relativity; enhance students' knowledge of the world's regions and nations; familiarize students with common trade routes; and enhance students' understanding of the world marketplace. The first module is intended to introduce students to the course objectives and intent and determine the extent of their geographic knowledge. The following topics are covered in the remaining seven modules: geographic techniques and concepts; the North Atlantic region; South America; Africa; the Middle East; Northern and Central Asia; and East Asia, Pacifica, and Australia. Each module contains objectives, procedures, and student handouts. (MN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: