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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The recitation of a nineteenth century Swahili poem is analyzed for the devices in spoken Swahili used by the performer to keep the audience's attention. The poem has a very formal structure in both rhyme, rhythm, and words linking one stanza to the next, giving it great rigidity. The primary focus of the analysis is on three variables: intonation, pitch, and dynamics. Intonation is examined for distribution, type, placement, and tonality. Patterns in pitch placement and range and in loudness are also discussed. It is concluded that in this analysis, a previously unrecorded intonation pattern emerged. In addition, future analyses should look for high unstressed presalient syllables, a falling salient in one particular tone-group, and use of another tone-group in statements. The performer's use of these and other devices for interpretation of the poem is seen as contributing significantly to the expression of meaning in the work. Swahili and English texts of the poem, and tabulations of the phonetic analyses, are appended. (MSE)
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Maw, Joan: A Performance of a Swahili Poem Analysed. 1991.
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