Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpoek, Frits
TitelCareers Guidance in the Netherlands.
Quelle(1990), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCareer Guidance; Counselor Role; Educational Practices; Foreign Countries; Guidance Centers; Guidance Objectives; Guidance Personnel; Guidance Programs; Linking Agents; Postsecondary Education; Program Implementation; School Guidance; Netherlands
AbstractThis article summarizes recent information on the changing role of professional guidance and the linkages between different services in the Netherlands. The article is organized in three sections. Section 1 highlights some fundamental characteristics of the Dutch educational system. Section 2 examines the structure of the existing guidance services in the Netherlands. Of particular note are: (1) the location of guidance services; (2) the focus of the services; (3) the range of guidance activities; (4) the financing of the services; and (5) staffing and training. Section 3 examines two new initiatives of linkages: (1) regionalization of career service institutions and education-employment liaison; and (2) the establishment of rural service centers. A glossary of acronyms is included. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: