Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBecker, Henry Jay
InstitutionCenter for Research on Elementary and Middle Schools, Baltimore, MD.
TitelAddressing the Needs of Different Groups of Early Adolescents: Effects of Varying School and Classroom Organizational Practices on Students from Different Social Backgrounds and Abilities. Report No. 16.
Quelle(1987), (47 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Class Organization; Elementary Education; Elementary School Students; Elementary Schools; Grouping (Instructional Purposes); Middle Schools; School Organization; Self Contained Classrooms; Socioeconomic Background; Specialization
AbstractThis study addresses the issue of how different school organizational patterns affect the academic learning of students of different backgrounds and abilities. Using data from the Pennsylvania Educational Quality Assessment (EQA) on approximately 8,000 sixth-grade students in elementary and middle schools, the study examines how instructional specialization, between-class ability grouping, within-class ability grouping, and grade span affect the achievement of students from low to high SES backgrounds. The study finds that elementary school settings benefit students from low social backgrounds, as does having instruction provided by a limited number of teachers. Between-class ability grouping shows benefits for high social background students in middle schools, and within-class ability grouping in elementary schools benefits low social background students in reading. (Author/PCB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: