Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBuchmann, Margret
InstitutionMichigan State Univ., East Lansing. Inst. for Research on Teaching.
TitelThe Use of Knowledge: Conceptual Problems and Empirical Confusions. Occasional Paper No. 57.
Quelle(1982), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Concept Formation; Divergent Thinking; Epistemology; Figurative Language; Fundamental Concepts; Language Usage; Philosophy; Schemata (Cognition); Scientific Concepts; Social Sciences
AbstractFour questions are posed: (1) Is knowledge utilization a rhetorical evocation? (2) Is the conjunction of knowledge with utility part of a cultural system of common sense? (3) Is utility a normative or a descriptive concept? and (4) How does the concept of knowledge utilization figure in the specialized discourse of social scientists? This paper analyzes the concept of knowledge utilization from the perspective of philosophy of language and philosophy of science. Knowledge utilization is a rhetorical evocation that implies concepts of action and knowledge. It is supported by two conceptual fusions. The fusion of value and utility draws on common sense, but does not exhaust colloquial understandings about knowledge and action. The conceptual fusion of knowledge and truth is consistent with common sense but disregards scientific criticism. Both conceptual fusions are thus problematic. But empirical conditions associated with the concept of knowledge utilization mask and reinforce the problematic aspects of this concept. (Author/JD)
AnmerkungenInstitute for Research on Teaching, College of Education, Michigan State University, 252 Erickson Hall, East Lansing, MI 48824 ($3.25).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: