Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilliams, Richard C.; Bank, Adrianne
InstitutionCalifornia Univ., Los Angeles. Center for the Study of Evaluation.
TitelManaging Testing, Evaluation and Instruction in School Districts: Organizational Perspectives. Evaluation Design Project.
Quelle(1982), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Administrator Responsibility; Decision Making; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Instructional Improvement; Organizational Effectiveness; School Districts; Test Use; Testing
AbstractThis paper discusses those generic features of school districts as complex organizations which inhibit district coordination of testing, evaluation and instruction. It is based on a selective literature review and four theoretical papers covering (1) school district decision making, (2) the institutional structure of school districts, (3) role conflict among research and development directors, and (4) the schism dividing achievement monitoring from analytic evaluation. Analysis of these field study data revealed the salient characteristics of school districts as complex organizations and the implications these attributes have for the focus of this research. The sections are organized as follows: introduction; generic factors which inhibit district linkage of testing, evaluation, and instruction; situation-specific conditions which can override those generic factors; variations observed among the school districts; and conclusions that may be helpful to district managers wanting to develop management strategies to coordinate their own testing, evaluation and instruction operations. (Author/PN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: