Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoyce, Carolyn M.; Darlington, Richard B.
TitelBlack Proficiency in Abstract Reasoning Ability.
Quelle(1981), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAbstract Reasoning; Black Students; Cognitive Ability; Intelligence Differences; Racial Differences; Secondary Education; Standardized Tests; White Students
AbstractArthur Jensen has argued that genetic differences in abstract reasoning ability, not cultural bias in the test item, are the causes of differences in standardized test performance between American Blacks and Whites. He used a study by Frank McGurk to support his argument. McGurk's study used test items judged most cultural or least cultural. These were administered to a sample of pairs of black and white high school seniors matched on age, educational status, and other demographic characteristics. The authors analyzed the McGurk study. They found an analysis of the data demonstrates that black-white differences are constant across the major types of tasks used in tests of mental ability. Abilities tested are association note memory, abstract reasoning and problem solving ability. (DWH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: