Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDent, Harold E.
TitelAssessing Black Children for Mainstream Placement.
Quelle(1976), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Black Students; Handicapped Children; Intelligence Tests; Labeling (of Persons); Mainstreaming; Mental Retardation; Psychological Testing; School Personnel; Special Education; Test Bias
AbstractLarge numbers of black children are being inappropriately labeled as handicapped. One study in California has shown that as many as 75% of the minority students in public school programs for the educable mentally retarded were not, in fact, retarded. In many instances a student's behavior, rather than pure academic performance, was the primary basis for placement in a special education class. Culturally-based IQ examinations also result in placing a disproportionate number of minority students in these classes. Educational assessment should take cognizance of students' cultural background and experience and identify specific educational needs of the student, rather than focusing on inferred intellectual deficits. Assessors should also develop sensitivity to the environmental factors influencing the cognitive styles of minority children. The assessment of black students must be based on the same principles of objectivity that govern all psychological assessment. (WP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: