Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLundsteen, Sara W.
InstitutionNational Council of Teachers of English, Urbana, IL.; ERIC Clearinghouse on Reading and Communication Skills, Urbana, IL.
TitelListening: Its Impact at All Levels on Reading and the Other Language Arts. Revised Edition.
Quelle(1979), (179 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Elementary Education; Instructional Materials; Language Arts; Language Research; Listening; Listening Comprehension; Listening Skills; Reading Instruction; Teaching Methods; Testing
AbstractIn an integration of listening research with other areas of language arts, this monograph presents a framework for understanding listening skills and outlines classroom activities that are based on scientific data. Stressing the priority and value of listening instruction, the introduction discusses the need for more attention to listening and calls for greater systemization in instruction. The first chapter suggests two approaches to a definition of listening, while the second chapter defines the term according to the operations of a proficient listener. Chapter three deals with listening comprehension as it relates to instructional objectives and teacher needs. The final two chapters examine criticisms and rationales applicable to both formal and informal listening tests and set standards to assist teachers in reaching specific objectives. The appendixes contain lists of commercially published listening materials and classroom listening materials intended to ssupplement those presented in the text. (MAI)
AnmerkungenNational Council of Teachers of English, 1111 Kenyon Road, Urbana, Illinois 61801 (Stock No. 29498, $5.25 member, $6.00 non-member)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: