Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenOsborne, Alan R. (Hrsg.)
InstitutionOhio State Univ., Columbus. Center for Science and Mathematics Education.
TitelInvestigations in Mathematics Education, Vol. 10, No. 3.
Quelle(1977), (72 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Abstracts; Cognitive Development; Conservation (Concept); Elementary Secondary Education; Higher Education; Instruction; Learning; Mathematics Education; Number Concepts; Problem Solving; Research Reviews (Publications); Teacher Education
AbstractEighteen research reports related to mathematics education are abstracted and analyzed in this publication. Three of the reports deal with aspects of learning theory, seven with topics in mathematics instruction (problem solving, weight, quadratic inequalities, probability and statistics, area and volume conservation, cardinality), five with instructional systems, two with teacher education, and one with teaching style. Research related to mathematics education which was reported in "Research in Education" and "Current Index to Journals in Education" between April and June 1977 is listed. (MN)
AnmerkungenInformation Reference Center (ERIC/IRC), The Ohio State University, 1200 Chambers Rd., 3rd Floor, Columbus, Ohio 43212 (Subscription $6.00, $1.75 ea.)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: