Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLove, John M.; und weitere
InstitutionHigh/Scope Educational Research Foundation, Ypsilanti, MI.
TitelA Process Evaluation of Project Developmental Continuity. Interim Report II, Part B: Recommendations for Measuring Program Impact.
Quelle(1975), (112 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBiculturalism; Bilingualism; Cognitive Development; Early Childhood Education; Emotional Development; Health; Interpersonal Competence; Language Acquisition; Measurement; Measurement Instruments; Measurement Objectives; Nutrition; Parent Participation; Perceptual Motor Coordination; Program Effectiveness; Program Evaluation; Social Development; Teacher Improvement; Test Selection
AbstractThis report presents recommendations for measures to be used in assessing the impact of Project Developmental Continuity (PDC). Chapter I reviews the purpose of the impact study and presents the basic considerations guiding the selection of measures. Chapter II describes the review process that led to the final recommendations. Chapter III presents the final recommendations, along with supporting rationale, for measures to be used in the areas of: (1) social-emotional development; (2) psychomotor development, health, and nutrition; (3) cognitive and language development; (4) impact on parents and teachers; (5) bilingual/bicultural education; and (6) site-specific goals. The appendix contains one-page descriptions of the recommended measures, including information about items, administration procedures, scoring criteria, validity and reliability. (Author/JMB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: