Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchnell, Thomas R.; Rocchio, Daniel J.
TitelA Study of the Relative Effectiveness of Various Underlining Strategies on Reading Comprehension.
Quelle(1974), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCues; Reading; Reading Ability; Reading Achievement; Reading Comprehension; Reading Improvement; Reading Research; Recall (Psychology); Secondary Education
AbstractResearch on the use of underlining or typographical cueing to improve both immediate and delayed recall of prose material by high school students is described and analyzed. Student underlining (with and without prior underlining instruction) instructor underlining, and noncued reading of a study-type material were examined, along with interactions between criterion test reading scores and the prior reading ability of students in the study. Data indicated that underlining, whether performed by the student or by the instructor before the students' reading, resulted in increased immediate and delayed recall. Also, a significant interaction did exist between criterion test scores and prior reading ability on delayed recall, but not on immediate recall. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: