Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeiss, Jacques
InstitutionInstitut Romand de Recherches et de Documentation Pedagogiques, Neuchatel (Switzerland).
TitelComparaison des Methodes de Lecture, Analyse Interne Descriptive. Rapport Intermediare. (A Comparison of Methods of Reading with an Internal Descriptive Analysis. Intermediate Report).
Quelle(1972), (143 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBasic Reading; Children; Linguistics; Oral Reading; Phonetics; Phonics; Reading Instruction; Reading Skills; Teaching Methods; Word Recognition; Written Language; Switzerland
AbstractThe five different methods of teaching reading used in the schools of Neuchatel, Switzerland, are described in this study. Remi-Colette is the official method, approaching reading through the study of key words, then syllables, letters, and sounds. The second method, S'Exprimer-Lire (Express oneself-read), inspired by recent linguistic studies, emphasizes the phonetic approach to reading, arguing that the study of oral language is essential to learning the written language. The third approach, Bien Lire et Aimer Lire (Read Well and Enjoy Reading), stresses a mechanical reading approach, founded on letter and sound association. Accenting the spoken language, the fourth approach, the Sablier method, stresses that "reading is rediscovering the oral in writing." Reading instruction is not programmed; each student proceeds at his own pace. Je Veux Lire (I Want to Read), the fifth method, also stresses oral expression and argues that reading instruction should begin with the word, letter, or sound, but not the syllable. Phoneme study is a necessary mechanical phase of this method. Unlike the Sablier method, this approach does not try to satisfy the needs of each student; the context is imposed on the child by the teacher. (Author/DI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: