Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKennedy, W. Robert
InstitutionAmerican Educational Research Association, Washington, DC.
TitelA Comparison of Selected Student Attitudes Preceding and Following the Events of May 4, 1970, on the Campus of Kent State University.
Quelle(1971), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Faculty; Higher Education; Measurement Instruments; Self Concept; Student Attitudes
AbstractThis study is based on the results of two identical attitude instruments that were administered to students at Kent State University before and after the shooting of four students by National Guardsmen on May 4, 1970. The attitude instruments had been constructed to permit interconcept comparisons with one data collection. The purpose of this study was to determine whether the events surrounding May 4th had significantly influenced the attitudes of Kent State undergraduates. On a scale of 1 through 9, the students were asked to rate 38 variables concerning (1) how they expected Kent State University to be, (2) Kent State Students, (3) Kent State faculty, (4) the ideal teacher, (5) the real self, and (6) the ideal self. The findings indicated that after the May 4 events the students viewed the University, the faculty, and themselves as more friendly and personable than before. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: