Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKlein, George
InstitutionChicago Univ., IL.
TitelInvestigations on the Feasibility of Some Extensions of School Arithmetic, Final Report.
Quelle(1968), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Curriculum; Elementary School Mathematics; Fractions; Instruction; Illinois; Illinois (Chicago)
AbstractThe objective of this study was to determine ways of attaining a working competence in the arithmetic of the full real number system, and to explore means of removing some ineffective practice employed in instruction. A secondary objective was to determine the feasibility of developing infinite decimal arithmetic directly, without building on the arithmetic of fractions. The experimental testing of the classroom materials took place at the Middle School of the Laboratory Schools of the University of Chicago during 1964-65. Among the principal conclusions of this study are (1) working mastery of the real number system by appropriate use of its infinite decimal representation as a vehicle, and (2) this arithmetic can be built on or developed independently of fraction facts. (RP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: