Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Déry, Chantal |
---|---|
Titel | La classe d´histoire comme lieu pour développer un regard critique sur la commémoration. |
Quelle | In: Didactica historica, (2018) 4, S. 57-62
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben; Illustrationen |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2297-7465 |
Schlagwörter | Unterricht; Geschichtsunterricht; Analyse; Gedenken |
Abstract | As a tool of power, commemoration stages the past and history while keeping in mind the preoccupations of the present in order to build a homogeneous national identity. As such, it seems necessary to us to address it with students of primary and high schools. This article provides a brief overview of the dynamics of commemoration by highlighting how it can be used as a framework for inclass critical analysis with students. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern) |
Update | 2023/1 |