Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLlurda, Enric
TitelNon-native-speaker teachers and English as an International Language.
QuelleIn: International journal of applied linguistics, 14 (2004) 3, S. 314-323Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 2; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1473-4192
DOI10.1111/j.1473-4192.2004.00068.x
SchlagwörterLehrer; Lingua franca; Native Speaker; Fremdsprachenunterricht; Englisch als Zweitsprache; Englischunterricht; Weltsprache; Sprachpolitik
AbstractThe article reviews the recent literature on English as an International Language (EIL), taking into consideration the main implications of such literature for English language teaching. Relevant research on non-native-speaker (NNS) teachers is discussed, together with their role in the context of the global need for English language teachers, specially in EFL countries. It is claimed that the confluence of recent research on EIL, together with the increasing appreciation of NNS teachers - both in ESL and EFL contexts - are creating the right conditions for the gradual acceptance of English as a Lingua Franca, with the consequence of a decrease in the role of native-speaker teachers in setting the principles and norms on which this lingua franca will be taught in the future. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: