Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBerne, Jane E.
TitelListening Comprehension Strategies: A Review of the Literature.
QuelleIn: Foreign language annals, 37 (2004) 4, S. 521-533Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen; Literaturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterLernmethode; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Hörverständnis; Zweitsprachenerwerbsforschung; Forschungsdesiderat; Forschungsüberblick
AbstractNumerous studies related to listening comprehension strategies have been published in the past two decades. The present study seeks to build upon two previous reviews of listening comprehension strategies research. Of particular interest in this review are studies dealing with the types of cues used by listeners, the sequence of listening, differences between more- and less-proficient listeners, listening strategy instruction, strategies versus tactics, and identifying listening problems. This review first summarizes the findings of a number of studies in each of these areas. Based on these summaries, the review then posits some general conclusions and suggests directions for future research. The review demonstrates that listening comprehension strategies have been and continue to be a very fruitful area for researchers to explore. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: