Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCamps, Joaquim
TitelConcurrent and retrospective verbal reports as tools to better understand the role of attention in second language tasks.
QuelleIn: International journal of applied linguistics, 13 (2003) 2, S. 201-221Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1473-4192
DOI10.1111/1473-4192.00044
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lautes Denken; Aufmerksamkeit; Multiple-Choice-Verfahren; Methodik; Anfangsunterricht; Direktes Objekt; Genus; Pronomen; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Spanischunterricht; Lesen; Kongruenz (Math); Numerus; Hochschule; Bedeutung
AbstractThe study investigates how the use of think-aloud protocols, both concurrent and retrospective, can contribute to the study of the role of attention in second language acquisition. It is based on the analysis of think-aloud protocols produced by 74 first-year learners of Spanish during and immediately after a reading and multiple-choice activity. The activity consisted of a text with direct object pronouns and 16 blanks for which a choice of three possible antecedents was given. The key to making the right choice was attending to both form and meaning in the input. The data in the think-aloud protocols was classified into mentions of the pronouns in the text as well as references to gender and number agreement. The results showed that mention of the targeted structure in the think-aloud protocols was related to better performance on the task for second-semester students, but not for first-semester students. There was some difference in the results for the concurrent and retrospective protocols. The possible complementary nature of these two sources of data is discussed. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: